Reacties


Ouders

Heel hartelijk bedankt voor uw tijd en duidelijke uitleg en hulp/ handvaten voor een gesprek met de leerkracht. We gaan ermee aan de slag!

~ Veel dank, ook voor het nuttige telefoongesprek!

~ Hartstikke bedankt voor uw snelle reactie. Het was is een prettig en bevestigend gesprek.  Heel fijn meedenkende mensen. Mochten wij of school nog vragen hebben (of informatie nodig hebben) zullen wij u zeker benaderen. 

~ Dank u voor uw email en de duidelijke telefonische uitleg. Graag willen wij met u verder voor een begeleidend gesprek.

~ Graag zou ik toch, gezien uw ontzettende goede hulp en adviezen die u mij eerder heeft gegeven, nog een keer een telefonisch adviesgesprek bij u willen aanvragen. Dit omdat nu mijn dochter en ik op een nieuw punt zijn aangekomen. En ik graag een volgende stap goed geïnformeerd wil gaan nemen.

~ Marion heeft mij bijgestaan met vragen die ik had over mijn zoon van 6 die hoogbegaafd bleek te zijn. Ze wist me gerust te stellen door haar ervaring uit de praktijk te delen en, omtrent de schoolkeuze, welke mogelijkheden er voor scholen zijn om dit soort kinderen te begeleiden en hoe je daar als ouders tussendoor kan manoeuvreren. Dit alles met een grote kennis van zaken en een professionele doch empatische houding. Chapeau Marion, dank!

~ Marion heeft fantastisch met hem gewerkt waardoor hij de rust heeft gekregen om wat knopen door te hakken. Wij waren erg tevreden over Marion en het klikte enorm met D.
Marion: nogmaals dank voor al je geduld en goede zorgen!

~ Bedankt voor uw telefoongesprek, het was erg fijn om iemand te spreken die de dingen en onmacht die je soms voelt, herkent. Uw adviezen in uw mail spreken ons erg aan.

~ Beste mevrouw van Kapel, Bedankt voor uw mail en de informatie. Het was heel fijn om mijn verhaal bij u te doen. Nogmaals bedankt!

~ Morgen hebben we het gesprek met leerkracht en deskundige over D. We hebben veel aan je tips gehad. Heb gesprek met familie gehad en er wordt nu rekening met hem gehouden. Ook lijkt hij echt zijn draai gevonden te hebben op school. Komt blij thuis en er komen nu geregeld vriendjes over de vloer. We hebben sinds een paar maanden een hond en dit lijkt hem veel zelfvertrouwen te hebben gegeven. Hij was eerst bang en nu dikke vrienden. Planbord werkt goed en afspraken maken voordat we ergens heen gaan. Verder kijken we vooral naar D, heerlijk kind en focus op kwaliteiten en begeleiden waar nodig. Hij lijkt echt zijn draai weer gevonden te hebben en is vaak weer heel erg blij. Misschien deel gedrag ook door spannende tijden als zusje krijgen en naar school gaan. Dus hartelijk dank.

Wij hebben Marion twee jaar geleden leren kennen… Via een behoorlijke omweg… Onze dochter kreeg het advies eerder te starten op de basisschool, maar dat was niet zo makkelijk als we dachten.. Toen wij bijna de hoop wilde opgeven, was Marion daar! Inmiddels is onze dochter een heerlijke dame van 5 jaar… Op de vorige basisschool was Marion de juf van de LED(leer extra dingen) groep… Marion besloot begin dit schooljaar een super toffe nieuwe uitdaging aan te gaan… dit betekende dat ze wegging van school, weg bij onze dochter… Marion heeft vanaf het eerste moment mee gedacht, mee geholpen en vooral mee gewerkt! Onze dochter heeft de overstap gemaakt naar een andere basisschool; om de hoek… En Marion is mee gegaan (dit ging via een PGB; niet geheel vanzelf, maar goed)… Wij merken aan onze dochter dat Marion een veilige haven is, Marion begrijpt haar, snapt haar… Hierdoor creëert dat voor ons, als ouders, ook enorm veel rust! Onze dochter groeit… Marion is oprecht, puur en zo meedenkend! Ze is er niet alleen voor onze dochter, maar voor het gehele gezin! Ik, onze dochter & pappa zouden haar voor geen goud willen missen!!! 

De hulp en begeleiding van Marion heb ik als zeer prettig ervaren. Naast haar kennis heeft ze een enorme passie die in alles verweven zit. Ze gaat net zo lang door totdat ze de juiste sleutel heeft gevonden om met het kind aan de slag te gaan. Hierbij neemt ze het kind als uitgangspunt. Haar oprechte betrokkenheid maakt het helemaal af!

Mijn kleuter kwam als leerzuchtige en drukhooggevoelige peuter bij IQoké. Aan de foto´s kon ik verschil zien met functioneren op school: bij IQoké zat hij op z’n gemak en tegelijkertijd met veel plezier te leren, samen te werken maar vooral ook bij te komen van vake irritaties op de peuterspeelzaal en later ook groep 1 van de basisschool. Kleuter blijkt nu 2 jaar voor te lopen en al was het nog niet bekend ten tijde van deelname aan IQoké, het was overduidelijk dat de plek de juiste was en daarbij ook nog eens enorm warm, laagdrempelig en gezellig.. Uit het hart gegrepen, want IQoké spelactiviteit is wekelijks en toch gratis.. Bedankt, namens M. en solo mama. Wij voelen veel steun dankzij IQoké!


Kinderen

~ IQoke is speciaal voor hoogbegaafde kinderen. Marion weet voor ieder kind wel een bemiddeling. Als je alleen bent maakt het niet uit, want dan doe je vaak leuke spelletjes! Als er nog andere kinderen zijn, dan heeft ze vaak coöperatieve denkspellen. Dat is ook heel erg leuk!

Kortom: IQoke is tof!

Groetjes van Yannik (10 jaar)


Scholen

~ Ik krijg zulke leuke reacties over de voorlichting! Meerdere mensen al die het me hebben laten weten dat ze het zo geweldig vonden en al op school hebben uitgezet!

Nogmaals bedankt voor de workshop! Het voldeed zeker aan de verwachtingen, fijn dat het zo praktisch was en je ideeën goed inzetbaar zijn binnen de groep.

Je hebt een leerzame en inspirerende studieochtend bij ons team op school gegeven. Het was een afwisselende en nuttige ochtend. De theorie was nuttig en de werkvormen in het team heel zinvol. Leuke werkvormen met mooi en nuttig materiaal. In het team zijn veel collega’s enthousiast(er) aan de slag gegaan met Bloom, verrijken en compacten en met DHH.
De ochtend was heel goed voorbereid en je hebt heel veel kennis en ervaring. De inhoud was goed afgestemd op onze wensen. Dank je wel hiervoor! Ik hoop dat je nog veel leerkrachten kunt informeren en inspireren.

~ Het team vond de studiedag inspirerend. Het vooroordelenspel bracht aardig wat vooroordelen aan het licht. Goed om je daar bewust van te zijn. De uitleg van het DHH was vooral praktisch. Ik heb het DHH nu aangeschaft en een aantal leerkrachten hebben de quickscan voor hun hele groep ingevuld. Het was eenvoudig in te vullen. Enkele kinderen komen nu boven drijven en voor hen moet een vervolgstap komen.
De fixed en growmindset vonden teamleden interessant. Door de spelvorm werden mensen echt aan het denken gezet. Door een kind uit hun klas in hun gedachten te nemen kwamen ze tot verrassende inzichten.
Na de taxonomie van Bloom was het erg handig om meteen een les te gaan maken in tweetallen met gebruikmaking van de verschillende denkwijzen.  De lessen zijn ook daadwerkelijk uitgevoerd. Enkele leerkrachten proberen deze  denkwijzen ook in hun andere lessen te gebruiken om zo hun begaafde leerlingen nog beter te kunnen begeleiden.
Bij een analyse van de Cito-toetsen gaan we nu beter kijken naar onze sterke kinderen.  Hoe scoorden zij? Wat moet onze aanpak zijn?